lørdag 21. februar 2015

Hotellanmeldelse #3: Trist utgangspunkt, men stort hjerte

Best Western Kennedy Airport, 
Vi kom frem kl 3 på natten, norsk tid, og hadde ikke planlagt å bruke mye penger på en sovefabrikk ved flyplassen, ettersom hensikten kun var å få seg litt søvn før to dager i storbyen New York. Og førsteinntrykket var som ventet, ikke noe mer enn et kjedelig skall.

Men, da vi kom på rommet på Best Western Kennedy Airport, og oppdaget brevet fra General Manager på pulten, som uttrykte sin målsetning om å levere "a perfect 10" hver gang, ble jeg litt nysgjerrig. Om man kan klare dette med begrensede ressurser, da tyder det på god ledelse og et stort hjerte.

Men, jeg er skuffet! Og det er ikke bare fordi jeg synes amerikanske stikkontakter er talentløse...

Varmepumpen ser ny ut. Den står i vinduet (ettermontert) og bråker så mye av vi må dra ut ledningen for å få sove. Rommet blir umiddelbart kaldt. Baderommet har en strålepære i taket som eneste oppvarming, flisene er så iskalde at vi vurderer å ikke dusje før på neste hotell.

Frokostbuffeten på hotellet. Vi venter på eggene...
Den gratis frokosten det reklameres for, er latterlig i forhold til hva vi f.eks har opplevd på hoteller med tilsvarende antall stjerner i Østen, f.eks på Sri Lanka. Magert utvalgt, skranglede husgeråd og engangs-bestikk. Dette er liksom verdens mest velutviklede land?

Det er tydelig at de belgiske vaffeljernene var populære, for de var kontinuerlig i bruk. Et par amerikanske mørke damer svelget dem ned med store mengder krem fra tube. Kvalitetsfrokost. Ikke rart de kjolene bulet kraftig på feil steder.

Kjøkkendamen, ja vi kaller henne ikke kokka, hadde ikke verdens hyggeligste arbeidsplass, trangt og tungvint. Hun så sliten ut, og selv om vi forsøkte å være hyggelig mot henne, så smilte hun bare halvhjertet.

Men senga var god, og vi sov faktisk veldig godt, så det trekker opp helheten. Det var faktisk det vi kom hit for!

Så kjære General Manager: Bra forsøk, men dere nådde ikke helt opp!

Takk for oss!

Poeng etter Terje's hotellskala:

Subjektiv opplevelse i øyeblikket: 4
Utnyttelse av hotellets fasiliteter: 4
Kult stæsj: 4
Mat og Service: 5
Kvalitet på madrass: 8

Sum: 25 (akkurat midt på treet)

Innbydende teppe med innebygd telehiv  på gulvet i iskald korridor

Men ingen slår amerikanerne på informasjon.
Selv skiltet til maskinrommet er teksten
på blindespråk
Brevet fra General Manager

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar